+90 212 2 800 800       +90 506 776 93 33

Atopik Dermatit Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Egzama/Atopik Dermatit

Formun Üstü

Atopik dermatit döküntü ve kaşıntıya neden olan kronik ve alevlenmelerle seyreden bir deri hastalığıdır. Genellikle ailesinde astım, alerjik rinit gibi atopi (alerji) öyküsü bulunan kişilerde görülür.

Atopik dermatit sıklığı giderek artmakta olan bir deri hastalığıdır. Günümüzde hemen hemen her 5 çocuktan birinde görüldüğü belirtilmiştir. Hastalık genellikle yaşamın ilk yılında ortaya çıkar ve yeni tanı konan olguların %50’si 12 aylıktan küçük bebeklerdir. Atopik dermatit küçük çocuklarda daha sık görülen kronik bir hastalık olmasına karşın her yaştan hastayı etkileyebilir.

Atopik dermatit bulaşıcı değildir.

Belirtiler

• Yoğun kaşıntı
  • Tekrarlayan döküntü; deride kuru, düzensiz veya pullu alanlar
  • Bebeklerde ve küçük çocuklarda atopik dermatit genellikle yüzü, dirsekleri veya dizleri tutar ancak vücudun diğer alanlarına yayılabilir
  • Daha büyük çocuklarda ve yetişkinlerde, atopik dermatit genellikle elleri, boynu, dirseklerin iç yüzeyini, dizlerin arkasını ve ayak bileğini tutar
  • Kronik olgularda deride kalınlaşma olabilir

Kaşıntı atopik dermatitin en rahatsız edici semptomudur. Daha büyük çocuklarda döküntüden önce kaşıntı başlayabilir. Yoğun kaşıntı atopik dermatitli hastaların yaşam kalitesini önemli ölçüde etkileyebilir. Kaşıntı nedeniyle özellikle uyku düzeninin bozulması hastaların okul ve iş hayatlarında konsantrasyon sorunlarına yol açabilir.

Alevlenmelere neden olan faktörler

Bağışıklık sisteminin görevi zararlı maddelerden (bakteri, virüs vb.) vücudumuzu korumaktır. Ancak atopik kişilerde bağışıklık sistemi çevremizde bulunan bir çok maddeyi zararlı madde olarak algılamakta ve birey bu maddelerle karşılaştığında aşırı bağışıklık yanıtı oluşmaktadır. Atopik dermatit çevresel ve duygusal faktörlere derinin bağışıklık sisteminin gösterdiği aşırı bir reaksiyondur.

Çevresel faktörler

• Kimyasal maddeler
  • Bazı gıdalar
  • Alerjen maddeler (ev tozu akarı, hayvan tüyü, halı vb.)
  • Deterjanlar
  • Duygusal faktörler
  • Stres vb.

Atopik dermatitte alevlenmelerden korunmak için bazı önlemler alınabilir.

• Cildin kuruluğunu önlemek için nemlendiriciler her gün kullanılmalıdır
  • Pamuklu ve yumuşak dokulu giysiler tercih edilmelidir
  • Banyo suyu sıcaklığı ılık olmalı ve yumuşak sabunlar veya sabun içermeyen temizleyiciler kullanılmalıdır
  • Banyodan çıktıktan sonra 3 dakika içinde nemlendirici uygulanmalıdır
  • Aşırı ısı farklılıklarından kaçınılmalıdır
  • Atopik dermatitin alevlenmesine neden olan faktörler biliniyorsa (hayvan tüyü, ev tozu akarı, belirli gıdalar gibi) bu faktörlerle temastan kaçınılmalıdır
  • Atopik Dermatit tedavisinde kullanılan çeşitli kremler mevcuttur. (Kortizonlu ve kortizon içermeyen krem ve merhemler) Bu ilaçların kullanımı mutlaka doktor kontrolünde yapılmalıdır.

Size daha detaylı bilgi verebilmemiz için lütfen bizimle iletişime geçiniz:
Mobil: +90 532 238 19 19
Online Randevu İçin Tıklayınız