12 Temmuz 2018 In Cilt Hastalıkları By admin

Gece Yanığı (Zona)

Zonanın bulguları nelerdir?
Zonanın ilk bulgusu, derinin belirli bir bölgesinde yanma batma tarzında ağrı ve duyarlılık artışıdır. Bu ağrı, döküntünün gelişmesinden 2-3 gün önce döküntü alanında başlar. Bu arada baş ağrısı ve ateş olabilir. Bu alanda daha sonra, gruplar halinde kızarıklık ve şeffaf su kabarcıkları oluşur. Bu kabarcıklar 2 – 3 hafta kadar sürer. Bu kabarcıklar koyu renkli kan ile dolar, sonra kabuklanır ve iyileşmeye başlar. Ağrı daha uzun süre sürebilir. Nadir olarak döküntü hiç görülmemeksizin de ağrı olabilir.

Ağrının şiddeti nasıldır?
Ağrı sıklıkla ağrı kesici ilaçlar kullanmayı gerektirecek kadar şiddetlidir.

Zona genellikle vücudun hangi bölgesinde görülür?
Zona genellikle gövdede ve kalçalarda görülür. Fakat yüz, kol ve bacaklarda da rastlanabilir. Gözde kalıcı hasar bırakabildiği için gözde bu hastalık görüldüğünde dikkatli bir bakım gerekir. Burun ucunda su kabarcığı oluşmuşsa, bu durum göz tutulumunun olduğunu gösterir. Bu koşullarda muhakkak bir ” Göz Hastalıkları Uzmanı ” tarafından muayene yapılmalıdır.

Zonanın komplikasyonları nelerdir?
Deri döküntüleri geriledikten sonra Zona’ ya ait bir ağrı kalabilir. Özellikle yaşlı hastalarda, bu ağrı aylar ve yıllar boyu kalır. Zonanın erken evrelerinde tedaviye başlamak ağrı gelişimini engelleyebilir.

Su kabarcıklarında bakteri enfeksiyonu gelişebilir ve bu durum yaraların iyileşmesini engeller. Döküntüde ağrı ve kızarıklık artarsa muhakkak doktora başvurulmalıdır. Bu durumda antibiyotik tedavisi gerekebilir.

Diğer bir komplikasyon, Zona’ nın tüm vücuda ve diğer organlara yayılmasıdır. Nadir olarak görülen bu durumda bağışıklık sistemi baskılanmıştır.