23 Ekim 2018 In Cilt Hastalıkları By admin

Saç Dökülmesi

Sağlıklı bir saç derisinde bulunan 100 bin kıldan günde 100-150 adet kılın yıkanma ve taranmaya bağlı olarak dökülmesi normal kabul edilmektedir. Sağlıklı bir saç derisinde saç dökülmesi 3 yılda 2 ay süreler ile tekrarlanır. 2 aydan daha uzun sürmesi sağlıklı değildir.

Saç dökülmesi tetikleyici nedenden 4 ay sonra başlamaktadır ve doktorun verdiği tedavi uyarınca 6-12 ay arası tedavi bitmektedir.

Saç Dökülmesi Neden Olur?

Saç eğer ömrünü doldurup sağlıklı bir şekilde dökülmüyor ise dökülmenin birçok sebebi olabilir. Saç dökülmesi; hormonal faktörler, doğum ve kemoterapi süreci, kimyasal maddeler, genetik yatkınlık, besinsel faktörler, sistemik hastalıklar, vitamin ve mineral eksikliği, kıl gelişim bozuklukları, ilaçlar, psikolojik etkiler ve saçlı deri hastalıkları gibi nedenlerden gerçekleşebilir.

Her saç teli ortalama 4-6 yıl yaşamaktadır. Sonra dinlenir ve ardından da dökülür.

Saç Dökülmesi Nasıl Önlenir?

1. Bilinçsizce, internette bulunan veya arkadaş önerisi ile başlanılan diyetlerden uzak durulmalı; doktorun vermediği diyet kesinlikle uygulanmamalıdır. Saç dökülmelerinin ana sebebi düzensiz beslenmedir.
  2. Uyku düzenine dikkat edilmelidir, uykusuzluk yoğun strese, yoğun stres de saç dökülmesine neden olur.
  3. Vitamin eksikliği yaşanıyorsa veya belirtileri mevcutsa doktora başvurup bunu düzeltmesi gerekir.
  4. Stresten uzak durulmalı. Stres saç dökülmesini tetikleyen ikinci en önemli etkendir. Vücuda birçok zararı olduğu gibi, saçlara da zarar vermektedir.
  5. Sigara ve alkolden uzak durulmalı.
  6. Bol bol sebze meyve yemeli, hazır gıdalardan uzak durulmalı.

Saç Maskeleri Saç Dökülmesini Engeller Mi?

Saç dökülmeleri üstte sayılan nedenlerden dolayı dökülebileceği gibi bakımsızlıktan ve çok fazla işlem görmüş olmaktan da dökülebilir. Bu durum sizi rahatsız ediyorsa saç bakım maskeleri ve saç kremleri işinizi görecektir.

Saç dökülmesi genel olarak boya görmüş, işlem yapılmış ve yıpranmış kuru saçların hastalığıdır. Deri ihtiyacı olan besinleri alamazsa ve üzerine bir de işlemler sonucu yıpranırsa, saç dökülmeleri kaçınılmaz olacaktır.

Keratin eksikliği ve saçın vitaminsiz kalması gibi durumlar da saçlarda kuruluk yaratır. Düzenli olarak saç bakımı yapılmalı, maskeler uygulanmalı, saç derisi nemlendirilmeli ve gerektiği takdirde saç serumları uygulanmalıdır.

Saç dökülmesi evde hazırlanan doğal maskeler ile giderilebileceği gibi ticari maskelerle de giderilebilir. Zayıflamış saçlara Natura keratin besleyici saç maskesi ve Natura keratin free plus saç btox tedavisi de uygulanabilir, sağlıklıdır ve sağlık bakanlığında onaylanmıştır. Saça zarar vermez.