12 Temmuz 2018 In Cilt Hastalıkları By admin

Varis Nedir? Varis Tedavisi

Varisler genişlemiş, kıvrımlaşmış ağrılı yüzeyel toplar damarlardan oluşur ve toplar damarcıklardaki valvlerin (kapakçıklar) fonksiyonun bozulması sonucu gelişirler.

Varisler neden oluşurlar, ne sıklıkla görülür ve de risk faktörleri nelerdir?
Normalde toplar damarların içinde bulunan valvler kirli kanın kalbe doğru ilerlemesini sağlarlar. Varis gelişen damarlarda bu kapakıklar tam çalışmazlar ve kanın toplar damarlarda göllenmesine sebebiyet verirler. Damarlarda biriken kan da damarların genişlemesine neden olur. Bu durum başka yerlerde de gelişebilmesine rağmen en sık bacaktaki damarlarda oluşur. Varis sık rastlanan bir hastalıktır ve sıklıkla da bayanları etkiler.

Varislere doğuştan bozuk olan damar valvleri neden olabileceği gibi tromboflebit (damarları kan pıhtısının tıkadığı bir hastalık) ve gebelikte de sıklıkla varis gelişebilir. uzun süre ayakta duran kişilerde veya karın içinde basıncın arttığı durumlarda da varis gelişme olasılığı artar.

Birincil oluşan varisler doğuştan damar kapakçıklarının bozuk olması sonucu gelişir ve bu durumun nedeni belli değildir. İkincil olarak varisler bir neden sonucu gelişirler. (örneğin gebelik gibi)

Hastalığın bulguları nelerdir?

• Bacaklarda ağrıi dolgunluk, ağırlık hissi,
  • Genişlemiş damarlar,
  • Bileklerde hafif şişlik,
  • Bilek etrafındaki derinin kahverengileşmesi,
  • Bilek yan tarafında açılan ülserler (yaralar),
  • Tanı hasta ayakları sarkık bir şekilde oturduğunda bacakların klasik görünümü ile tanı konulur. Gerekirse kan akımının durumu ve toplar damarların durumunu gözlemlemek ve de bacaklarda altta yatan bir rahatsızlık var mı saptayabilmek için doppler ultrosonografi dediğimiz bir tetkik yapılabilir. Nadiren de anjiografi yapılması gerekebilir.